Kisah Gigi ep 5

Today is Saturday... today i need to cabut my G.I.G.I... not 1 but 2 gigi yang sihat sejahtera dan comel-comel belaka.. gigi yang terpilih ialah gigi baby geraham atas and bawah bahagian kiri.. memula jumpa ngan orthodontist and doktor pasangkan besi kat gigi atas ngan bridge nye.... bila pasang bridge rasa susah nak telan something... sebab lidah kita terganggu coz ada besi melintang kat dalam lelangit kita... sebab bila kita nak menelan, lidah kita kan naik ke lelangit. So memang rasa pelik...

Then menunggu doktor lain untuk mencabutkan gigi kita... erm masa menunggu ni memang lah cemas giler.. takut sangattt.. yelah dah lama tak kena cabut gigi and kena inject kat gigi.... ah takut..

Then nama aku pon kena panggil... walauuu wehhhh... it’s show time.... memula doktor inject gigi... arghhh sakit tull.... 4 kali kena inject.. tapi kena inject kat lelangit paling sakitlah....doktor memang dah bagitau awal-awal yg kat lelangit mmg paling sakit sebab lelangit kita keras.... masa kena inject, aku tahan sakitnya sampai pejam-pejam mata.. then doktor pon cakap.. “ relaksss fiza, buka mata... nak cantik kenalah tahan sakit sikit...” aku rasa ayat ni dah jadi magic word sepanjang aku memakai rel keretapi ni...

then buat scaling gigi n after that cabutan gigi pon dibuat... gigi bawah bahagian kiri terpilih untuk dicabut dahulu.. tak rasa apa pon masa cabut sebab gigi dah kena bius... just rasa gigi digoyang sambil kepala dipegang oleh pembantu doktor... paling malas nak layan darah yg keluar dr gigi.. tensen giler... da lah geli nak telan air liur beserta darah tu..
eeii loya n rasa tak sedap.. erm bila gigi dah cabut, kesan biusnya tak hilang lagi.. erm apalagi, kalau tak perhatikan kapas kat gigi, kita tak perasan darah n bercampur air liur mengalir dr mulut kita... hahahhahahha memalukan sungguh.. nak-nak kita tak bawak tisu.. 2 X memalukan.... hahhahahha.... yelah dah kita takleh nak kontrol mulut kita masa tu.... i feel numb.... menggelikan org tgk jek... hohohohoho

sebelum cabut gigi kan doktor pasangkan besi kat gigi atas.. erm besi kat gigi atas bhgn kiri menyebabkan bhgn pipi kiri dlm mulut aku luka and pedih.. waduh-waduh berdenyut-denyut.. mengalahkan sakit cabut gigi.. (T_T) so bila ngunyah makanan mestilah kunyah kat bahagian kanan gigi, sebab gigi sebelah kanan belum kena cabut.. so bila start mengunyah kekadang tergigit bahagian sebelah kiri dalam pipi... erm terasa cam tengah makan daging sendiri jek sebagai perencah dalam makanan... huhuhuhu

lepas cabut gigi.. aku, kakak aku n anak-anak buah aku pergi umah mak ndak aku.. sampai jek kat umah mak ndak aku, dia tanya , “ tak sakit ker???” erm aku ceritalah betapa sakitnya gigi aku ni... then dia pon cakap “ erm nak cantik .. kenalah tahan sakit sikit ..” kan aku dah cakap.. ini adalah magic word yg selalu diulang-ulang sepanjang aku pakai rel keretapi... hish..hish..hish...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments: