The 1st job…

Erm setelah lama memberehatkan n menggajahkan diri, aku pun decide nak keje sambilan kat hukm. Aku dapat info, café kat situ nak pakai pekerja drpd member aku yg bekerja kat situ. So kitaorg decide nak cuba nasib kat situ. Yelah saje jek nak penuhkan masa yang terluang. But now I already resign from that job. It’s hard to resign you know. Sedihhh... Sebab keje kat situ mmg best. Yelah kerja ngan bebudak yg bawah umur & baru abis sekolah, memanglah perangai kita jadi bebudak jugak.. it’s far from the educated thing .. you know.. tak payah lah bersusah-payah memikirkan logik n teori-teori yang terdapat macam dalam buku-buku tebal tu.. just go with the flow... n be yourself..

Apa jawatan aku kat situ???? Huhuhuhu as junior cashier... it’s fun when we had a chance to meet people with the different kind, race, desease, pangkat & whatsoever. Aku dok kat situ, asyik study je people behaviour. Erm pesakit ni camni... erm doktor camni perangai nye... erm everything dr hujung rambut ke hujung kaki... erm kalau dah jenis mamarazzi, mamarazzi jugak... hahahhahahah

Tak kurang jugak yg memandang rendah kat kita ni.. yelah just ‘cashier’ mesti bukan belajar tinggi... & org-org kat situ kan belajar sampai ke U, erm senang jek nak pijak n pandang rendah kat kita... erm memang berlagak sungguh bakal-bakal doktor kita ini.. erm hancur semua the good thought about doctor in my head.. yelah dr kecik kita ni di brain wash yg doktor ni seorg yg mulia, baik n whatever... tapi sebenarnya diorang ni just a normal person like us jugak.... ada yg nakal, baik, bengong, mulut jahat n bijak gila membengangkan org, n ada yg jenis tau dia jek yg betul.... ada sorang tu annoying sungguh budaknya.. hish tensen aku kalo dia nak bayar kat counter aku.. semua benda dia nak beli, dia tanya kita dulu.. nak letak dlm ape, boleh ke dalam ni, ni kuah dia ker???? Arggghhhh tensen aku... memang tak salah bertanya, tapi jgnlah sampai buat org yg ditanya tu tensen n rasa macam nak marah semua org kat dalam cafe tu... tak dapat bayangkan kalo aku dok serumah ngan dia... erm tak payah bayangkanlah, nanti aku dapat mimpi ngeri plak malam karang...

Kenapa aku berhenti????? Erm panjang cerita nya... Apa ??? Pendekkan ??? erm kalau nak pendekkan, erm Dragon ball ada 7 biji semuanya. Itulah dia ceritanya setelah buat ringkasan... erm kalo dah ckp ‘pjg ceritanya’ maknanya malaslah nak cerita.... nanti hari pon malam, cerita tak abis-abis...

Erm setelah 2 bulan aku bekerja kat situ, it’s time aku mengangkat kaki aku sendiri... just have to move on.. but it’s a good job though, yelah ada geng satu kapla, buat ‘ketupat, lemang n rendang’ sume buat sesama. Nak cari geng yg sama kapla ni bukan senang tau... ermm sayang tul nak tinggalkan situ... but i had to... it’s a must.... so sekarang aku rasa dah cukup dah aku study about people at that place, da boleh buat kertas kerja... hahahahahha

Memories???? Aku tak tau lah benda yg terjadi ni, aku nak kategorikan dlm ‘good or bad memory’... kekadang aku ditugaskan jaga cafe kat tingkat 7 sensorang. Akulah yg buat air, akulah yg mengemas, akulah everything tapi tak masuk basuh pinggan .. sebab tu mat bangla yg buat ok!!!!.. hari tu betul-betul aku nak teerkucil... penat menahan, tetiba dtglah sorang customer ni. Agak berumur, maybe 40 something...Dia order teh tarik n tunggu kat meja makan... aku plak buat ah air nya sambil melompat-lompat kat dapor sebab nak menahan terkucil.. hahahhahah... aku hantar airnya n tanya dia whether dia kisah ke tak, aku nak mintak tolong dia tgkkan counter cashier aku sekejap, coz aku nak gi toilet... dia ckp tak kisah.. just tengok saje kan??? so aku pun pegi ah melepaskan hajat.. hahahahha

Balik jek kat cafe dgn senang hatinya sambil menyanyi-nyanyi kecil, aku terperanjat tgk kwn aku tgh tunggu aku sebab hantar makanan tengahari dr cafe utama. Dia tanya sapa yg angkat telefon tadi... suara lelaki... erm aku ckp customer tu kottt.. erm baiknya siap tolong angkat telefon & explain kat kawan aku yg aku pegi toilet... setelah dua minggu berlalu, tetiba keluar berita yg berlaku kecuaian dlm hospital ni & the pengarah need to give explanation about that case.... tup.. tup.. the pengarah is someone that look very familiar to me... erm that was the customer yg tolong aku jaga cafe n angkatkan telefon aku... hahahahaha aku hanya boleh ketawa sambil tercengang-cengang.... so i wanna ask you whether it’s the good or bad memories??????? Hahahaha nasib baik aku siap belanja dia minum & makan kuih sebab tolong aku jaga cafe kejap... dia siap tergelak sebab aku belanja dia.. erm patut pon dia gelak.. aku siap belanja pengarah tu....

Bengongnya dak apis....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

2 comments:

Ms Nurul said...

aiseymen siap belanja pengarah tu.. terer la ko apis.. seb baik dia sporting..
dia xde anak laki ke heheh..

pis_san said...

erm aku lupa plak nak tanya.. hahahhaha sapelah aku ni... just a humble cashier.. hahahhah tak sama taraf nak tanya.. hahahhaha