Kisah Gigi ep 3

Hari ini adalah hari membuat acuan gigi... nampak macam mudah tapi sebenarnya agak susah... bayangkan sekepal tanah liat diletakkan didalam acuan gigi dan dilekapkan di gigi kita.. bagi gigi bawah memang mudah.. tapi bila diletakkan di gigi atas, doktor dah nasihatkan dulu..” jangan panik, bernafas macam biasa “...

Memanglah kena coooll jer masa amik acuan bahagian atas... sebab terasa macam sesak nafas n kalau panik, rasa macam nak muntah....

After amik acuan, doktor pon meletakkan 8 getah kat 4 biji gigi geraham, sebab nak adakan ruang coz nak letakkan besi kat gigi tu sebagai TIANG SERI... haha.. erm bila dikatakan letak getah, rasa macam simple gila kerja ni... tapi ya ampun.. sakitnyeee sampai tak leh nak mengunyah makanan... aku kalau dah penat nak tahan sakit tu, aku telan jek nasi yang ada. Klu nak hancurkan makanan, pakai jek gigi depan... agak-agak dah hancur, aku terus jek telan... hahaha

Pakai getah ni, rasa macam ada daging terselit kat gigi, tapi tak dapat nak keluarkan.. what an annoying thing… doctor pesan jugak, klu sakit.. telanlah panadol… erm bayangkanlah siap suruh telan panadol erm betapa sakitlah gigi masa tu… kakak aku cakap ni baru jek sakit sikit, lum lagi pakai besi…. Waduh-waduh ntah macamana sakit agaknya.. huhu.. tapi memang sengsara tul pakai getah ni..

Petang tu pegi jln kat The Mall ngan akak, abg aku n family dia... erm masa aku tgh sakit gigi nilah abg aku nak belanja Pizza.. erm tak pedulik... sakit ke tak aku telan jek pizza tu... hohohohoho... erm kakak ipar aku tanya, sakit tak??? Erm aku ckp, memang sakit tapi nak cantik kenalah tahan sakit.. hohohoho... benci jek org dengar aku cakap... but it’s true what !!!! tgk omputih wat plastik surgeri, sengsara idop diorg... itu semata-mata nak cantik jek!!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments: