Smoker VS Wanita

Baru-baru ni aku ada culture shock sikit dengan tempat keje aku ni… haha biasanya kita dengar conversation antara kawan pompuan and lelaki..

Pompuan : ek ko dapat bonus ni, belanja ler aku ???
Lelaki : Ko nak makan ape??
Pompuan : Tak kisah pon ..
Lelaki : OK kat kedai depan, lepas ko abis keje.. aku tunggu..
L & P : Setttttttt

Itu adalah conversation yang biasa....
Baru-baru ni aku dengar yang tak biasa... hehehhehe

Pompuan : ek ko dapat bonus ni, belanja ler aku ???
Lelaki : Ko nak makan ape??
Pompuan : Alah aritu dah makan, belanja benda lain ah pulak??
Lelaki : OK, Pe dia.....????
Pompuan : Pall Mall Merah satu.. besar nye ok???
Lelaki : Herm amiklah...

Hahahhaaha aku hanya mampu tergelak jek.. yelah zaman dah berubah.. manusia semakin moden samada dari segi pemikiran, kesopanan serta pemakaiannya. Bila aku duduk kat sini, lebih kurang 95% pompuan yg tinggal kat kawasan ni merokok.. aku taklah terperanjat sangat yg pompuan ni merokok..(i’m not that naive .. ok) sebab among kawan aku pon ada yg merokok.. i don’t know the reason, but MAYBE i guess when a lady is a smoker, there is other thought about her like she is tough, educated, modern, senang untuk dibawa berbincang, open minded..... (you go girl !!!! make me proud, muahhh XXX– ini suara latar belakang)

like my friend once told me, when kita lepak kat coffee bean klcc there is more lady smoker that the man... it’s like bila seseorang perempuan tu merokok di tengah-tengah khalayak ramai like darjat or martabatnya sama ngan lelaki.. like apa yang lelaki boleh buat, pompuan boleh buat jugak... it’s not a thing that they need to be ashame off, itu namanya adalah PRIDE of a women.. aku pon rasa yang diorang ni should be proud of themself.. you deserve it... after all you has pull out huge courage to take that risk!!

aku bukan tulis ni sebab aku anti perempuan yang merokok. NO.. sebenarnya aku respect and pandang tinggi kat diorang, kerana diorang ni telah mengambil risiko yang besar di dalam kehidupan diorang. Kerana diorang ni jugaklah manusia seantero dunia nie telah menukarkan pandangan serta pendapat mereka ke atas manusia yang bernama PEREMPUAN or WANITA... once again (you go girl !!!! make me proud, muahhh XXX– ini suara latar belakang)


Aku ?? herm memang takut nak amik risiko.. takut terlajak perahu and tak boleh undur sebab takde gear untuk reverse, nak guna pendayung.. pendayung dah kena hanyut dak air.. nak guna tangan, takut kena makan ngan ikan jaws (anda semua kena paham, situasi sekarang nie, aku berada di tengah-tengah lautan pacific, buang masa jelah aku nak naik perahu and pegi setakat tepi-tepi pantai.. alang-alang aku belayar, baik aku pegi jauh-jauh) herrrmmmm hopelesss... hahahhahaha

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments: