Kisah Grey's Anatomy

Tengok tak cerita GREY’s ANATOMY kat tv3.. cerita dia berkenaan a group of new medical doktor trying to adapt between theory and the practical stuff to being a real doktor.. erm bila aku tengok episode pertama, benda pertama yang aku terpikir is tentang cerita yg aku tulis dulu tentang doctor yang berlagak… bila aku tengok cerita ni aku rasa aku patut tarik balik kata-kata tentang doktor yang berlagak..

for me, secara peribadinya aku rasa memang patut doktor ni berlagak... yelah setelah tengok daripada episod pertama bukan senang kita nak buat keputusan ubat apa yg nak bagi pada patient n kaedah apa nak guna bila ada emergency n pada masa tu jugaklah the senior doktor takde pulak then our knowledge is just teori semata-mata tak pernah pun handle situasi yang sebenar n semua jururawat kat situ memandang and mengharapkan kita beri arahan.. erm termuntah-muntah selepas buat keputusan tu sebab tekanan yang kita hadapi.. yelah ia bukan benda yang boleh dibeli dengan duit.. like komputer yang kena virus, kalau rugi pun berjuta-juta ringgit. Still boleh diukur dalam nilai RINGGIT MALAYSIA. But it's a life, kehidupan seseorang yg tidak boleh dibeli semula setelah kita kehilangannya.

Huhuhuhu besar tanggungjawabnya.. so for the medical doktor, aku takkan terasa tensen lagi apabila ekau-ekau semuo memberlagakkan diri lagi... aku reda jek... you deserve it...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments: