Kisah Ranma 1/2

Aku baru saje beli komik ranma nibunnoichi (ranma ½), buku nombor 38…. Setelah abis baca buku tu, aku tetiba rasa macam sedih gile, cam something missing… huhuhuhuhu.. nak tahu kenapa????? sebab cerita Ranma dah abis.. dah takde cerita baru tentang Ranma lagi.. erm baru jek 38 buku dah abis!!!!.. Conan aku tertunggu-tunggu bila nak abis, pun tak abis-abis… itu pun dah sampai buku ke-51.. sampai sekaranglah Conan kurang maklumat tentang Geng Berbaju Hitam tu.. erm tetiba Ranma yang dah abis dulu.. huhuhuhu sedihnya.. sedihnya.. sedihnya...

Ranma basically merupakan cerita mengenai lelaki yang telah termasuk ke dalam kolam sakti yang menukarkannya kepada perempuan apabila terkena air sejuk semasa sedang berlatih kungfu bersama bapanya. Ranma akan bertukar kembali kepada rupa lelaki sekiranya air panas disiramkan ke atasnya. Cerita ini bertambah interesting apabila Ranma perlu ke jepun untuk berjumpa dengan rakan ayahnya dan dipaksa bertunang dengan salah seorang anak gadis rakan ayahnya itu. It gets more excited apabila plot cerita ditambah dengan watak tunang yg ganas tetapi comel, bapa ranma yg boleh bertukar kepada Panda yang comel but membencikan, lelaki yang tiada sign of direction n boleh bertukar kepada babi, gadis yg comel dan boleh bertukar kepada kucing, lelaki yang rabun teruk n boleh bertukar kepada itik.. n many more....


But look at the bright sight, aku nampak banyak jugak kelebihannya :
1: kurang duit nak spent ke atas komik.. boleh guna duit yang sebelum ni guna untuk beli Ranma, untuk beli komik lain atau benda lain or just save it…
2: eh rupa-rupanya aku hanya dapat pikirkan satu advantage je.. huhuhuhu
3: ..........................................
4: ..........................................

Erm untuk B.E.L.A.G.A.K dengan ema, aku nak announcekan yang aku telah melengkapkan lagi satu set komik aku.. huhhuhuhu aku ngindu kat Ranma n Akane.. the thing that i miss the most is the PANDA.. tak tau lah sebabnya, tapi rasanya yg kelakar tentang dia.. apabila dia bertukar kepada Panda dia takleh nak bercakap.. so dia gunakan papan tanda.. so everytime berbual dengan dia, orang lain terpaksa tunggu lama dia nak balas balik percakapan tu, sebab nak tunggu dia habis tulis atas papan kenyataan guna marker pen.. tensen jek sume orang hahahahaha

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments: