MUNGKIN HANYA TUHAN

MUNGKIN HANYA TUHAN…
YANG TAHU SEGALANYA..
APA YANG KU INGIN KAN..
DI SAAT-SAAT INI… OOOOHHHH

Erm.. sekarang apa yg berlaku aku hanya mampu redha jek… pernahkan anda rasa bahawa setiap apa yg dilakukan oleh kita merupakan tindakan yang menongkah arus. Nak melawan… kita kalah.. tak nak melawan pon kita kalah jugak… ibarat juga masuk mulut buaya, bukan tidak berusaha mahu melepaskan diri, tetapi lagi keras kita berusaha untuk melepaskan diri, lebih azab rasanya badan kita menanggung.. mana taknye, kalau senyap-senyap kena telan dek buaya sekurang-kurangnya lengkap satu body ada dlm perut buaya.. agaknya sempatlah jugak nak mengucap dalam suasana yang gelap.. erm kalau degil jugak tak bagi buaya tu telan.. kan dah jadi bercebis-cebis daging kita… huhuhuhuhuhuhu.. but still kita kena makan.. huhuhuhuhuhu

Sama jugak orang kaya yang tak lepas SRP kata, erm ko ni belajar tinggi tp tak dapat keje lagi, alahhh kalau keje pon nanti dapat gaji 2-3 ribu. Tgk aku yg tak lepas SRP pon gaji 5-6 ribu.... adakah salah seseorang itu berpeluang melanjutkan pelajarannya ke peringkat lebih tinggi tidak mendapat gaji yg tinggi hanya kerana beliau hanya kerja makan gaji.. dan adakah layak orang kaya itu untuk mengkritik pekerja yang makan gaji itu, hanya kerana hidupnya dilimpahi oleh kekayaan dan keberkatan oleh allah pada masa kini... erm masa depan kita masih tidak ditentukan lagi... entah tenggelam ke timbul.. astagfirullahhalazhimmm..

adakah ini semua berpunca daripada sikap iri hati ataupon ia terbit daripada sikap orang melayu yang suka memperlekeh-lekehkan orang lain.... Mana lah bangsa melayu nak maju.. huhuhu aku sedih, yelah sebab akulah mangsa yang telah dihamburkan oleh kata-kata itu... huhuhuhu

Adakah kita kena berserah segalanya kepada takdir.. adakah kita perlu melawan takdir untuk menentukan kehidupan kita kelak.. aku pon tak tau... lagi dulu sampai sekarang aku hanya mampu mengikut jalan yg terbentang, yang dah disediakan untuk aku tanpa bertanya KENAPA???... Entahlah .. tak terpikir lagi kot masa tu... huhuhuhu

But now.. which path yang aku nak pilih untuk jalan.... the safer path but it’s end with kekesalan sepanjang hidup???? The liku-liku path which has the happy ending???? Or back to the titik asalan????? Ermmmm........

Bakaneko.. meoww

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

4 comments:

miszEs said...

lo...interface br nmpk...=) eheh.. nway, aku da ptg rmbt r..dasat 'sajak' ko...heh..

pis_san said...

ye ker... hehehheh tima kasih.. tak penah orang puji aku... tima kasih.. ke ko perli aku...

Ms Nurul said...

aikk ingatkan salah blog. 2 kali aku chek URL betul ke tak haha..
neway, happy belated birthday! sori la lambat, tak ingat lak birthday ko huhu..
aritue kat rumah uda tak cakap pon bday ko.tgk aku dah segan dah dgn ko huhu..

pis_san said...

takyah lah nak segan-segan..tak ada pape pun.. besday jek, lain ah klu nak kawin...hahahhah