"SELAMAT HARI RAYA 2009"

Dengan bahgianya aku mengucapkan selamat kepada semua orang.. the thing is, sepanjang raya tahun ni, iaitu TAHUN 2009... everything going smoothly as planned.. yeah berjaya jugak aku mengharungi kehidupan di rumah selama 10 hari berturut-turut tanpa tangisan.. "syabas ya beteh"..

makdak call from vietnam on friday(25/9/09) just want to ask where i am??? dah balik KL ker?? but amazingly still at home.. haha the truth is aku just tak banyak meluangkan masa kat rumah.. bz jadi cikgu sementara tuk anak buah aku.. yang HANGINnye mengajar budak ni, bila akak aku ader.. dia begitu patuh and taat setia belajar. but biler kakak aku dah balik KL awal, tgllah aku mengajar dia, mulalah buat songeh dia.. AZAB aku... membebel pon tak guna... nak kata aku tak garang, memang aku garang giler but dia memang dah terlalu biase ngan aku...

Aku just cakap kat dia in my bro car after my bro buy us dinner at PIZZA HUT "BUSU ngan ACIK actually boleh bersenang-lenang sepanjang raya ni(yelah bukan senang nak rehat 10 hari) and buat tak tahu jek kat anak buah yg nak amik periksa BUT WE DO CARE, that's why we are here days and nights to guide and learn together"... haha terharu tak??.. aku just tension jek yg dia lebih suka nak main-main ngan kengkawan dia and tak sedar-sedar PMR lagi 2 minggu..

not that aku berharap dia score 8A straight, i just hope that he knows what he's been doing within this 3 years. GOOD or BAD??? depend on people to judge.. for me, no C and D is CEMERLANG already. And for my bro, as long as mase periksa nanti anak dia tgk soalan then terpikir “macam pernah nampak benda ni kat mane eK??” is good enough for him. Haha.. no stress at all...

aku rasa kalau aku kat tempat anak buah aku ni, aku memang pressure giler... mane tak nye everything nak belajar.. but the good thing is he’s a boy.. kan lelaki ada 9 AKAL and 1 NAFSU.. it’s true.. budak lelaki kalau dia pay attention memang senang ingat things. I’m not lying, i know someone like that, not a miracle but a blessing.. jealous memang jealous, mane taknye, mase form 4 dulu buku makmal dia kena baling kat belakang makmal coz dia tak buat kerja rumah.. (nak jugak gaduh ngan cikgu BIO kitaorg yg garang tu(Cikgu Ashta))... then terhegeh-hegeh dtg nak pinjam buku... selalunye tak masuk kelas and poyo jek, but lagi 3 bulan nak SPM, dia macam dah jumpe arah pulang study giler2 then tup tup SPM Pangkat 1 and Aggregate 11.. yang kelakarnya BM dapat 5 and yg lain sume dapat A1. aku gelakkan dia giler2 dalam Library, dia tgk result aku and gelakkan aku jygak coz my BM is 4.. haha english lagi baik dari BM... mane taknye karangan buat awal tahun in JANUARY 1999 sampai sekarang tak dapat buku tu... hahhaha..what a life??? haha

memang kesian kat anak buah aku sampai nak demam-demam lah jugak.. tapi jgn cakap dia, aku pun dah macam nak demam jugak... huhu..

balik pejabat on 28 Sept 2009, penat and malas giler nak gi opis... halamak 10 hari cuti macam cuti 3 hari... tak hilang lagi rasa penat dah nak kerja... everyone ask me how’s raya??? Everyone?? That include my x-boss, x-supervisor, x-colleague, Julia and so on, yg tahu my activity tiap-tiap tahun.. haha coz every raya, I will call my boss to cancel leave.. And my answer to their question is “everything is according to plan”. Haha.. they said that I look happy.. you bet i am... this thing call “HAPPY” happened rarely in my life.

Still haha all day long.
Peace totally in..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments: