kisah pc aku..

em biasa lah kan kita letak password masa nak login windows.. manalah tau satu hari nanti benda tulah yang yg menyusahkan aku dan mendatangkan suasana panik kat esah ngan nad.. erm bukan aku ekk.. diulang semula, bukan AKU...( hei bukan aku tau!!!!)

tengahari tu aku guna komputer n surfing.. icon untuk update windows asyik keluar jek.. aku da naik tension daa.. aku pun dgn selambanya tekan aks icon tu..

"Windows is updating your system"
apis : erm... ok..ok..
abis tu dia downlod something..download..download..download.. lagi.. dan lagi..dan lagi bla.bla.bla

lepas da abis suruh aku restart pc. aku malas nak layan.. nanti aks, sebab aku tgh wat keje.. da petang br aku tutup pc.. malas lah nak restart.. da rehat n .. hari pon malam.. aku pon on lah balik pc.. sampai kat nak masuk password login.. aku pon masukkan password aku yg biasa tulah.. takleh plak siap kuar skrin hitam n pop-up menu ckp yg ada masalah ngan admin...

masa kuar skrin hitam ni, nad ngan esah siap panik2 ..
nad : pc ko kena hack!!!!!!(dengan nada yang menjerit dan terperanjat gile.. ini boleh dilihat dimuka nad dgn jelasnya)
esah : a'ah pis, pc ko kena hack!!!!!
apis : ah (tengah pikir jap n sambil try masukkan password yg lain)...
nad: kalau akulah mesti aku da panik2 n nangis
apis: ek tak pelik ker.. takkan pc kena hack masa pc kita off..
esah: cammane ngan psm ko??? ada backup??
apis: entah.. aku rasa aku tak wat backup.. (aku masa ni da tak pikir ape2 da..)

bebudak ni bukan nya nak menolong tenangkan ati aku.. tapi diorang yang panik dolu.. disebabkan diorang da panik, aku pun tak sempat nak panik.. still cool lagi.. hahahha

abis aku try masuk password yg tentunya memang salah, hanya keluar mesej "are you forget you password".. erm pelik... password yg betul, siap kua skrin itam, password yg salah kuar cam biasa... erm pelik...

aku pikir-pikir.. mesti bukan kena hack, tapi disebabkan aku update windows.. hahaha aku nak bagi tau satu rahsia.. tapi jgn bagitau org lain tau...tau ??? tau??? janji??? alif. lam..lam..ha.. kalau janji pegi kat ayat yg seterusnya.. tapi klu tak nak janji, sila langkah perenggan yg dibawa ni. k???

aku sbenarnya format pc pakai installer pirate hahahah syira nye.. blame syira.. hahahhaha... pastu manalah leh update guna internet.. mesti ah dia nak yg original.. hahahah stupido.. aku laa..

aku pun ajak esah teman g cc nak jumpa technician.. tq esah.. technician tu takleh tolon gak. huhuhu aku sedih. tapi aku try solve sendiri ah. try bukak bios n tekan..tekan.. tekan.. tetiba kuar bhgn masukkan password, aku pun masukkan n enter. tetiba kuar "windows is setting your ...."tak sempat baca abis sebab aku da lompat2 gembira. hahhahah boleh masukkkk windows... hahahah sebelum tu aku ada ckp, klu aku dapat masuk windows.. aku derma 50 ringgit... hahah akhirnya dapat masuk gak.. ni da kira nazar. aku redha jelah. yelah daripada hilang segala-galanya dlm pc aku.. baik kita melabur kan???

rasa macam lama gila masa berlalu ari tu.. yelah da panik2. tapi malam tu fara belanja makan burger bersaiz king, beli kat depan 7-11.. sebab aku tolon guntingkan gambut dia. alah mesti ramai da puji gambut dia cantik.. tu yg belanja aku tu.. hahah aku makan ngan esah tau.. ajak bah dia tak nak.. tak tau lah sebab dia malu ke sebab lain.. tapi dia bgtau sebab nya da tengah malam.. takkan nak makan burger lagi.. sedap ah burger tu.. sedap.. sedap..urmmm..

aku da terasa-terasa pasal pc ni.. sebab dua tiga hari sebelum ni aku macam terpikir2 nak disable kan password login windows tu.. tapi aku tak buat gak.. hah tulah.. lain kali trust your instinct..it's alway right..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

2 comments:

cleena24 said...

wei pis.. aku pon tak paham ape yg jadi ngan pc ko... nape la ko tak nazar nak blanja aku makan pizza k... hehehehe....

Ms Nurul said...

apis!! aku bukan segan la, malu je heheh.. ko ngan esah muka cam lapo giler je.. berselera, bersungguh sungguh sangat hahah.. nanti aku makan abes lak hahah..