Electra

Hari jumaat ari tu pegi tgk wayang cerita ELECTRA ngan bah, ema n fara… teruja gile nak tgk cerita tu..n aku lagi teruja sebenarnya nak beli komik kat CS. Yelah nak lengkapkan koleksi yang masih kurang.. kitaorg beli tiket ikut harga student.. hehehe jimat sket duit... hahahahhahaha... bah jadi tukang beli tiket. lepas beli tiket bah datang kat kitaorg sambil bawak 1 poster yg bergulung n 3 kalendar kecik cerita “CINTA FOTOKOPI” starring zarina gedik ngan khai..

Bah : hah ni ada kalendar, aku nak satu.
Pis : aku nak satu gak.
Ema : aku pun nak satu...
Fara : ..................... (senyap sebab tak sempat nak mintak, kalendar tu dah abis.. yelah kan ada 3 jek, redha jelah)
Bah : Kesian Fara. Aku tak nak ah sebab ada gambar zarina kat dlm kalendar tu.... Nah fara...lagipun aku dah dapat poster Electra.. nasib baik aku yg pegi beli tiket. (bah bagi kat tangan fara kalendar tu)
Pis : aah gambar Zarina??? Aaaa aku pun tak nak... nah fara ( aku tak nak sebab ada gambar zarina n aku pun dah ada kalendar pizza... aku pun bagi kalendar tu kat tangan fara)
Ema : aku pun taknak ah.... (ema pun bg kalendar tu kat tgn fara)
Fara : ......................... (senyap jugak sebab dapat semua-semua kalendar tu)
(semua tgk muka fara)
Bah, Pis, Ema : hahahhahahahahhahah kesian tgk muka fara, tadi x dapat, bile dapat plak, dapat semua kalendar... hahahhahahhaha
Pis : Kaylah aku amik ah.
Ema : aku jugak ahh...

Akhirnya semua dapat sorang satu... tapi ada orang tu kena tipu sebenarnya poster tu bukan poster ELECTRA tapi poster DAREDEVIL sorang jek... hehehehehhehe :p

Cerita electra ni takut jugak ah... bukannya cerita hantu tapi selalu buat orang terperanjat jek... memula terperanjat masa dia ternampak org yg bunuh mak dia.. org tu bertanduk.. masa scene tu, bah menjerit kat sebelah aku... aku terperanjat gak. Then aku ckp dengan budak 2 ni dengan kuat giler... “ehhh orang jahat ni macam cerita dalam Power Rangers ekk???? Ada tanduk..” entah lah ada org dengar ke x aku cakap camtu..cam bebudak jek.. ema kata aku ckp power rangers lagi kuat drpd bah menjerit.. maybe dengar kuat lah kat panggung tu... lantak ah... so bile dia nak tayang kan scene tu, aku mesti dah tutup2 mata aku dolu... Tapi aku memang suka tengok power rangers....

Aku ni jarang tgk wayang... so ni wayang omputih first yg aku tgk.... biasak ah omputih mesti ah ada part kissing-kissing ni... memula electra kiss ngan lelaki tu, aku plak sibuk nak ngacau bah kat sebelah aku... n siap tgk kiri-kanan... bah n bebudak ni buat tak tau jek kat aku.... lama plak tu nak kiss, penat aku nak kontrol kat situ...kalo ada pop corn kat tgn aku blh gak aku makan pop corn, ni takde plak... heheheheheh cam bebudak.... 2nd time part kissing, aku pun sibuk kacau bah lagi.. bah dah malas nak layan aku..dalam otak aku, kalo ada part buat project nanti camne plak aku nak kontrol... ahh mintak2 takde... yessss akhirnya takde,... so aku tarik nafas lega ah kat situ.... heehhehe

Bile time scene yg electra pusing belakang n nampak pompuan racun tu meluru nak kiss dia.. aku mmg terperanjat giler... tapi electra still terkena kiss n racun pompuan tu...sebab tak sempat nak elak.. siap jatuh perlahan2 n daun-daun berguguran lagi... huihhh berseni giler masa nak bunuh tu, cantikkkk wooo.....

Ema pun cakap ah kalau aku yg jadi electra, kalau ada pompuan yg meluru nak kiss mesti aku dah panik-panik kat situ.. siap lompat-lompat pusing2 kawasan tu n sambil luka-luka terlanggar pokok dalam hutan tu. Yelah tindakan refleks aku lebih cepat daripada pemikiran... hehehehhe aku pun setuju cakap ema.. hahahhahaha

Bebudak ni siap cakap, nasib takde adegan buat project.. kalau adalahh mesti aku dah nyorok kat bawah kerusi ataupun panik-panik kat dalam panggung tu... heheheheh

Balik bilik cerita kat bebudak ni pasal adegan-adegan tu.. nilah nasihat diorang yang da pakar sangat dalam bab-bab tgk wayang nie...

Bah : alaa ko tgk depan jek... buat tak tau.. sebab org lain pun tgk...
Ema : a’ah tgk jek.. kalo panik n pandang kiri-kanan lagilah pelik org tgk...
Fara : erm tgk jek...
Esah : erm tutup mata !!!
Pis : takkan nak tutup mata plak... pelik plak aku rasa.. (cakap dgn gaya org tak puas hati)
Esah : tutup jelah mata, tapi bukak ah sket... (siap buat gaya lagi)
Pis : oooooooooooooooo.....

So aku kenalah survive sendiri... sebab aku cakap ngan diorang lepas ni nak tgk Constantine plak, cam best jek...diorang kate “ hah constantine ntah-ntah lagi teruk, better bersedia” cehhh.... ntah nak bersedia dr ape ntah.. :p . tapi macam mana lah cerita die....ermm baik baca sinopsis dolu... Tapi electra memang best ah... smart ahhh..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

1 comments:

Ms Nurul said...

sape la yg dpt poster daredevil tu eh? dah la tak lawa, menyemak kat bilik je kalo tampal.. kalo aku la dpt poster tu, aku bagi kat fara..