balik kampung

Erm minggu lepas aku balik rumah sebab kakak ipar aku beranak. hehehehehe comel anak die. Abg aku tanye nak bg nama apa hah??? Aku bg ahh idea, mohd haikal ke.. Iqbal ker.. hahahah pagi tadi baru aku terpikir nama Mohd Hairi… macam baik jek ek bunyi die, erm tp makna dia tak tau plak.. masa pegi hospital kakak ipar aku cerite ah pasal sorang doktor pakar. Kakak ipar aku puji ah doktor pakar ni sebab nampak ketokohan doktor. Yelah doktor india botak n sekali die datang melawat kakak ipar aku, besok tu da boleh terangkan condition kakak aku kat doktor n jururawat lain... erm impress giler kakak aku. Aku pulak bayangkan yg doktor ni india, botak chin, tua, jalan bongkok sket.. and ada misai yg ada uban... heheheheheh jahat aku.. tetiba kitaorg tgh ngumpat, doktor pakar tu buat lawatan plak... erm terperanjat aku. Rupanya doktor tu muda lagiiii... mesti umur die late 20 or early 30... masuk laju giler n keje pun laju.. ganas n ala-la ah long... muka cam gangster.. gerun gak aku tgk die... mmg jauh ah dr yg aku jangka... lepas dia bg penerangan kat doktor n nurse lain, die pun tgk baby.. bile tgk baby muka dia straight berubah... siap buat kuci-kuci-kuci kat pipi baby tu.. hahahhahah aku tergelak besar tgk muka die... dr muka yg garang boleh jadi comel giler bile tgk baby.. hehehehe memang lah doktor pakar puan...

erm bile dah balik umah aku selongkar ah buku-buku aku yg lama… tetiba terjumpa satu majalah yg amat aku kenali… iaitu majalah asrama aku… hehehhehehe.. ada pantun seloka yg kawan aku buat tentang kitaorg ah.. let’s check it out..erm guyz kalau korang baca blog ni, buzz me ok.. heheh teringat dedolu, yelah mase memuda.. buat keje-keje dajal sesama.. hahahha.. miss u all.. muahhzzz

CERITERA FORM 5 99’
Assalamualaikum pembuka bicara
Kepada pembaca aspura dan aspuri
Ini ceritera takde la best giler
Kalau sudi jenguk-jenguk le...

Presiden aspuri Isma namanya
Gelek dangdut itu favouritenya
Bercakap bagaikan pembahas lagaknya
Lawaknya paling tak kelakar di dunia

Suaranya lantang macam speaker
Pasal makan dia yg over
Kalau gelak tak reti nak cover
Opp’s Marini jangan mare...

Dari Alauddin pindah ke Munshi
Menyakat orang tak henti-henti
Paling mahal tang dia punya gigi
Apis drakula nama diberi

Siang malam mengadap chess
Sampai makan tak ada taste
Nama ‘ANEH’ yang paling best
Itulah Nisak ratu pencil case

Orangnya spestik lain dari yang lain
Dari suara hingga tulisan
Penyanyi terkenal itulah impian
Nama glamour Yan Jay dan Deq Man

Nama Combie tak lagi asing
Ratu jambu dan juga belimbing
Kalau senyum mesti nampak taring
Hobinya membebel macam orang mereng

Namanya persis tajuk lagu
Paling expert meniru laku
Ketawanya satu dalam seribu
Itulah dia Juwita nan satu
Munira Md Dum AJK Kerohanian
Minat dalam bidang guaman
Bantal Busuk dia punya kawan
Sapa dekat gerenti pengsan !!!

Orangnya garang dan kaki gaduh
Sekali tolak terpelanting jauh
Kalau pedas gerenti berpeluh
Panggil Pijot pasti mengeluh

Makan durian kepala pusing
Makan kambing tak pulak pening
Mukarromatillah Binti Bunyamin
Menjadi agen susu kambing

Gelaran Kak Pah sudah sebati
Peminat setiap Syarifah Aini
Anuar Zain paling diminati
Best student F5 masa kini

Mak-anak muka sebijik
Mana pegi mesti dengan adik
Jadi pomen time takde letrik
Norli atau Lee nama gedik

Orangnya manja cantik menawan
Kerja bak menteri kewangan
Pungut duit tak kira haribulan
Cik kutu Ina kami gelarkan

Dua tiga badak berlari
Mana nak sama si tender Adi
Demikianlah sudah ceritera kami
Kalau terasa bebanyak le sorri...

THE TOUCH OF : 820814 (5B)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments: