Day 4 - What Doesn't Kill You Make You Stronger

8am 3rd June 2012, Ahad.. memulakan hari dengan daily Blood Pressure checkup. Tak turun lagi? still 140 atas... huhuhu hangin dengan badan sendiri seperti aku hangin bila tahu ade kencing manis masa mengandung.. 
Rounding conduct by Dr Melissa, aka doc yg operate aku.. dengar dia ckp kat doctor pelatih " Give her a break.. 1st child and alone, memanglah BP dia tinggi..".. terharu dengar doctor cakap macam tu.. yelah mlm semalam tido pukul 3@4 pagi kot? dah lah xpernah jaga baby sebelum ni. huhuhu sedeyyyyy... tak dapat jugak kluar ospital huhuhu...
Kejap lagi baby bangun, try bagi susu badan kat dia tapi dia xpuas. Kesian.. asik menangis je. sorg nurse shif pg ni mmg baik, dia tanya nape n bawak baby pergi susu. Katanya, baby awak besar memanglah dia xpuas nyusu, lgpon awal2 lagi mane ade susu sangat... Trima kasih nurse.. huhuhu terharu sgt.. kejap lagi dapat baby yg dah lena...
Then masa berlalu begitu pantas.. sepanjang masa aku hanya pikir macamane nak bagi baby susu.. huhuhu bila tengok dia nangis, ngilu rasanya... biar dia menangis sebab aku "babab" dia, tak sampai hati tengok dia nangis lapar.
Setiap kali asben aku nak balik, mesti aku bantai meraung tak henggat punya..sedih coz nak sangat balik rumah, coz ade org yang lebih arif untuk guide/tolong kita.. MAK huhuhu.. 
nak-nak bila hari da nak malam and dapat nurse "I" yang tidak berhati perot tuh.. bertambah sedih... (T_T)
lebih kurang pukul 12am, baby akan bangun nak nyusu then bagilah nenen kat dia.. as usual, baby xpuas isap coz memang takde susu pon.. and dia menangis and menangis and menangis.. then datanglah nurse "I" ni :

Nurse "I" : bagilah anak awak tu susu?
Aku : Dah.. tapi macam xde susu..
Nurse "I" : ye ker? eh mengandung 6 bulan da ade susulah..(dengan muka taik tahap cipan, ingat org bohong agaknya.. bodohh...)
Aku : Betollll... sy da bagi dah kat baby tapi dia menangis juga...
Nurse "I" : Masukkan semua puting awak tuh...
Aku : Da masuk lah.. Mulut baby kecik macamane nak masuk semua...
Nurse "I" : Masuklah, masukkkk.. sambil tonyoh-tonyoh puting aku kat mulut baby dengan kasarnya.. baby nangis gile-gile bila ditonyoh-tonyoh..
Aku : (Dalam hati menyumpah seranah lah Nurse "I" ni.. kasarnya!!!.. apalah salahnya ko tolong menenangkan baby ni.. kan ko belajar semua ni bodoh.. punyalah malas ko nak layan patient.. memanglah kalau jumpe ular dengan ko baik pukul ko dulu.. psycho!!.. dah lah aku bayar income tax untuk bayar gaji kau, bahlolll.... ) 
Nurse "I" : Terus amik baby yang tengah menangis and cakap "Awak ni tak sayang baby!!!.."
Aku : (Nak aje aku jerit : kalau aku tak sayang baby, takdelah aku berdiam diri tengok ko bodoh-bodohkan aku, bangangggg!!!")
kejap lagi Nurse "I" yg bodoh tu datang balik bawak mangkuk kecik....
Nurse "I" : Nah!! ni mangkuk kecik dan saya nak awak perah susu awak sekarang..
Aku : (Hah, ko nak tengok sangatkan.. aku pon perah, keluarlah setitik.. pastu takde dah.. hah puas hati kau???)
Nurse "I" tu pon tolong perah tapi takde pape yang kluar.. lepas tu dia pon belah, tak muncul lagi... kan aku da cakap tapi ko sombong, bongkak, takbur.. macam ko sorang je yg belajar pasal kebidanan ni.. sister yang dah lama keje pon tak berlagak macam ko tau!!.. setakat kacang kecit ko nak berlagak macam ko lah Director kat Hospital ni.. Fuck You Lah.. Geram sangat hati kat pompuan bodoh ni.. Ish Ish Ish..)

  
Kelly Clarkson - Stronger (What Doesn't Kill You)
You know the bed feels warmer 
Sleeping here alone  
You know I dream in color  
And do the things I want  

You think you got the best of me  
Think you've had the last laugh  
Bet you think that everything good is gone 
Think you left me broken down 
Think that I'd come running back 
Baby you don't know me, cause you're dead wrong  

What doesn't kill you makes you stronger 
Stand a little taller  
Doesn't mean I'm lonely when I'm alone  
What doesn't kill you makes a fighter 
Footsteps even lighter 
Doesn't mean I'm over cause you're gone 
What doesn't kill you makes you stronger, stronger 
Just me, myself and I  
What doesn't kill you makes you stronger  
Stand a little taller 
Doesn't mean I'm lonely when I'm alone  

You heard that I was starting over with someone new 
They told you I was moving on over you 
You didn't think that I'd come back 
I'd come back swinging 
You try to break me But you see... 

What doesn't kill you makes you stronger  
Stand a little taller
Doesn't mean I'm lonely when I'm alone  
What doesn't kill you makes a fighter  
Footsteps even lighter  
Doesn't mean I'm over cause you're gone  
What doesn't kill you makes you stronger, stronger  
Just me, myself and I  
What doesn't kill you makes you stronger  
Stand a little taller  
Doesn't mean I'm lonely when I'm alone 

Thanks to you I got a new thing started  
Thanks to you I'm not the broken-hearted 
Thanks to you I'm finally thinking 'about me 
You know in the end the day you left was just my beginning 
In the end...  

What doesn't kill you makes you stronger  
Stand a little taller  
Doesn't mean I'm lonely when I'm alone 
What doesn't kill you makes a fighter  
Footsteps even lighter 
Doesn't mean I'm over cause you're gone  
What doesn't kill you makes you stronger, stronger 
Just me, myself and I  
What doesn't kill you makes you stronger  
Stand a little taller 
Doesn't mean I'm lonely when I'm alone  
What doesn't kill you makes you stronger, stronger  
Just me, myself and I  
What doesn't kill you makes you stronger  
Stand a little taller 
Doesn't mean I'm lonely when I'm alone

Tapi aku tetap menangis malam tu mengenangkan nasib diri yang takde susu nak bagi kat baby.. aku memang jenis orang yang tak suka mintak tolong/menyusahkan orang tapi baby tak bersalah.. kesian sangat tengok dia menangis... huhuhu
Lepas 10 minit, nurse hantar balik baby yang dah terlena and dia terus terlena sampai pagi..
Aku? teruskan menangis teresak-esak keseorangan, takde orang nak mintak tolong huhuhuhu.. senang cerite memang tak cukup tido lah malam tu, hiba...
Pasal Nurse "I" yang kasar tu aku tak pernah cerita dengan sape-sape.. aku rasa kalau cerita dengan kakak aku or asben mahu jugak aku suruh diaorang launch komplen kat minah tu.. tapi entahlah.. What Goes Around, Comes Around.. Hari ni hari kau, esok maybe hari aku.. takde sape yang tahu..

Peace out
Sedar Dunia Itu Berputar
Sedar Susu Ibu Is The Best
Sedar Baby Hazzel Noor Aisha Noor Azhar Sangatlah Chumell.. period..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments: