COTI... 5/6-9/6

bestnya baru balik dari cuti lama... hahaha x gi memana pon, just lepak kat umah coz my cousin going to get married. erm cuti 5 hari bagaikan sekejap jek... yelah, anak org lain yg kawin mak aku plak yg over-over buat persiapan.... erm penat giler...

hari khamis 5/6 :

bangun pagi dengan bahagianya... erm baru teringat minggu sebelum tu ada beli kupang.. hah ape lagi aku pon menyuruh si nora(my new housemate) to cook the sambal kupang for me pagi-pagi buta.. yeah.. memang betol-betol teringin nak makan benda alah tu.. then masak nasi n nora siap bawak bekal gi kerja lgi.. makan n lepak jap 2 hingga 4 jam then baru decide nak mandi n kemas barang balik kg setelah ku melihat jam sudah menunjukkan pukul 1.30 petang.. walau weh i'm late.....

go to my brother house, take my car n ready to drive home.. suddenly, hujan lebat plak... ya ampun sabar jelah.. dah lah, dah janji ngan along nak gi senamrobik petang tu kat MELAKA... erm by hook or by crook kena balik dalam ujan lebat jugak... serah pada nasib jelah... then dalam ujan lebat n beg-beg yg sarat aku pon mencari manalah kereta aku.. yelah abang aku yg parking kereta tu.. then aku pon ternampak bontot kereta dalam hujan lebat... aku tekan ah alarm but tak bunyi-bunyi.. aihhh tak kan dah abis bateri... pelik plak.. aku try bukak-bukak pintu, erm x boleh jugak.... tekan alarm about 10 times more.. ya ampun still x boleh.. dah lah barang sume nak jatuh, somemore pegang payung lagi... then aku tegok kat tempat penumpang belakang ada kain pelekat n surah Yasin, ek? bila plak aku ada kain pelekat... then baru lah sibuk nak tgk no plat kereta, hahhaha memang aku salah kereta. mesti tuan kereta ni risau tengok aku molest-molest kereta dia.. erm nasib baik I lemah-lembut.. hahhaha....

heading home as fast as i can, n wallah!! berjaya sampai umah kul 5.00 petang... hahaha syabas ya beteh.. so berjaya gi senamrobik jugak... hehe... balik dalam kul 8 malam n mandi, makan n nighttttt.......ZZZzzzzZZZz

Jumaat 6/6

bangun pagi... n searching for breakfast but memang selalu harapan nipis... dah abis.. hahahha... looking for my mom, abah kata dia dah pergi menolong rumah jiran aku kawin... ok fine.... decide to watch tv..

at noon, my mom ajak gi beli barang untuk the wedding.. apalagi, i shld be reward as a DRIVER for the Day.. ya ampun macam satu melaka aku round tuk beli barang... dari pasar lama kat kg jawa.. ker Tesco then Econsave... huh dah lah tak lunch lagi... then my mum just told me, alah gi jelah makan kat food court tu then belanja mak ABC.. hampeh... petang baru sampai umah....

watching tv n at about 8.30 pm, my mum ajak gi my neighbour's wedding, erm malas nak pergi but sungguh GRAND katanya.. kena pergi... somemore my mum malas nak masak... arghhhhh malasnya but tukar jgk baju kurung.... n pergilah... makan n after that the "2 merpati sejoli" sampai... but the best part is not the pengantin but the decoration itself... erm mak aku usung aku sampai ke bilik pengantin, just to make me realise that my room will never look that way within this 3 years.. hahahaha...

and my neighbour use a WEDDING PLANNER for his daughter wedding... erm JAKUN giler aku ngan mak aku.. yelah orang kampung... every bunga yang ada kat situ adalah BUNGA IDOP... everything is WHITE.. roses, lily... argh banyak lah... termasuk pelamin, alah benda ape yg melengkung n kita lalu kat bawah dia... pon covered by bunga putih... amazing!!!!

herm gembira giler mak aku tengok .. sorilah mak hampakan you... hahaha takde jodoh lagi nak wat camne???

Sabtu 7/6

pagi-pagi bangun nak pergi pasar besar.. erm round satu pasar... hangkat timun sepuluh kilo n hantar kat bapak aku, then ikan cencaru 5 kilo, kembung 5 kilo, hantar...then ikan siakap 3 kilo.... sayur-sayur... ya ampun penat giler... balik umah straight gi umah makcik hantar barang yg beli tadi n pergi menolong.. argh penat giler hari tu... sampai petang wat kerja...... macam akak aku yg kawin dah.. tapi Bukan... ceh...

ahad 8/6

the wedding day.. chaos.. penat... giler sekejap... ramai orang... everyone has their own task.. aku?? kemas meja makan.. angkat air basuh tangan, air minum n tambah lauk.. whatsoever... actually ada kerja senang, but i prefer the hard work... hahahha hilangkan bosan.. yelah dah tua, bila lagi boleh wat kerja ni... balik umah dalam pukul 8.00 malam straight to bed... exhausted to the max..... tak ingat dunia tido... about 10.00 pm, my mum suruh bangun coz my brother going back to KL.... bangun ngan selebet n wave goodbye then heading to mandi.... after that ZZzzzzZZZZZZZ tak sedarkan diri...

isnin 9/6

lah isnin already, have to go back to KL already... argggghhhh BOSAN......

moral of the story :
erm penat giler nak wat kerja kawin, ini kan orang yg kawin after that lagi penat...
throughout the weekend, penat menjawab apabila orang n makcik2 asyik tanya bila nak kawin.. hahaha.. all i can say n repeating to say , tgklah kalau ada jodoh.. insyallah.. why not... or lama lagi... jgn risau... hahahaha

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments: