Kisah VESPA

Kat umah aku ada la motor Vespa abah aku. Alah abah aku dolu-dolu kala jadi askar n pengangkutan utama dan terhebat waktu tu adalah VESPA. Kiranya macam hensem n bagus giler ak kalau ada moto tu. Skang abah aku da tak guna lagi sebab dia patah kaki accident. Erm sedih.So motor tu tak guna ah.

Ek skang kan sume org nak beli moto2 vespa. Along aku awal2 da bagi tau mak aku kalau ada orang nak beli moto tu jgn jual. Sebab die tgh kumpul duit nak renovate moto vespa tu. Die nak colorkan moto vespa tu warna PINK, warna topi keledar warna PINK n lepas tu bagi aku pakai bile aku pegi keje nanti. Ni bukan pink lembut-lembut tau, pink yang lagi 2km da nampak da. Siap nak jadikan tempat duduk vespa tu yang dua org jek boleh duduk. Agaknya COMEL GILE lah aku naik moto tu. Da lah aku ni kureng sket dengan warna pink-pink ni.

Suka gile die bila cerita angan2 die tu kat famili. And die lagi gembira bile membayangkan aku yg kena naik vespa. Siap gelak riang-ria rama-rama tgh terbang tinggi ngan anak2 n bini die, ngan mak abah aku n termasuk kakak aku. Saje je nak kenakan aku.. Ni yg tuan punya body nak naik vespa pink tu tak setuju lagi. Malu siut... da lah VESPA tu bunyi kuat gile.. mesti ramai org benci aku bile aku bawak moto tu pegi memana, yelah pencemaran bunyi sungguh. And pencemaran mata sebab da lah yg naik vespa tu kalau comel takpe ah ni... hish tak dapat digambarkan... scaryyyy.... boleh dapat nightmare..

hahh kalau nampak kat jalan ade org yg pakai baju kurung naik VESPA pink n topi keledar pink.. aaah (dengan menarik nafas lega).... akulah tu... hihihihi :p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments: